HEJ ALLA FULA.

Om du är helt problemfri och glad kan du sluta läsa nu!
För jag ska göra ett långt surt djupt inlägg som antagligen ingen kommer läsa. Whatever.
Ni som bryr er, läs.



Detta kommer handla om 9/11.
All uppmärksamhet denna vecka har riktats till det hemska som hände för 10 år sedan. Tidningar, tv, bloggar...
Överallt. Innan ni missuppfattar mig vill jag bara säga att jag också såklart tycker detta är galet hemskt. Att nästan 3000 helt oskyldiga människor har dött pga religösa åsikter. New Yorks högsta byggnader rämnade ner till marken och massor av modiga människor utsatte och satte sitt liv för andra människor.

3000 människor... so what????
Ursäkta mig, men FYFAN VA LÅGT!!!
Jag står inte uuuuuuuut!
3000 människor är iiingenting jämfört med vad som händer varje varenda dag!
25.000 människor i fattiga länder dör varje dag pga svält! Och inte skriver vi det i tidningen varje dag? Varför inte? Varför bryr vi oss inte? Antagligen för att de som dog hade så många anhöriga. MEN ÄNDÅ!
De svältandes liv går ut på tt överleva en till dag! VARJE DAG!
Förstå att vara så hungrig att du tillslut dör?!
Vara hungrig jämt och ständigt, vara hungrig, fortsätta vara hungrig, börja darra och bli snurrig, och sedan somna med tanken i huvudet att du antagligen inte kommer vakna igen?

De får lida sig själva till döds.
Och här hemma sitetr vi och lider över 3000 perosner som dog en dag för tio år sedan, medan 16 tusen barn dör varenda dag.
Jag säger inte att det inte är synd om de som dog 9/11, absolut inte! Det är somsagt skithemskt det också, men tänk efter lite!
Kan ni ens se sådana här bilder? Kan ni tänka er att ert egna barn dör av svält, ett skelett i era armar som slutar andas?
Jaa, jag kan fortsätta med hemska bilder hela natten.
Varje dag dör 16 tusen sådana här? Alla människorna på bilderna är döda för länge sen?
Så tillbaka till 9/11... ÄNDRAT ÅSIKT?
Håller ni med mig?
2011-09-15 @ 20:34:31 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Får tårar i ögonen...

2011-09-15 @ 22:06:46
URL: http://Fantasii.devote.se
Postat av: Izabella

Du har rätt, fast man gör ganska mycket för att försöka hjälpa hemlösa barn. Och om allt på tv skulle handla om hemlösa barn skulle det bli ganska sorgligt att se det, fast då kanske man skulle förstå ännu mer. Eller jag vet inte..

2011-09-16 @ 16:03:53
URL: http://izabello.blogg.se/
Postat av: HANNA

jättekul att du är med och tävlar om valfritt par stumpbyxor på min blogg :D lycka till ;)

hoppas du haft en bra vecka!

kram, http://hannalovisasol.blogg.se

2011-09-16 @ 17:41:42
URL: http://hannalovisasol.blogg.se/
Postat av: Anonym

jättekul att du är med och tävlar om att vinnaen biobiljett, lycka till! :D

haft en bra vecka än så länge?

kram, http://hannalovisasol.blogg.se

2011-09-16 @ 20:08:10
Postat av: Alexandra

jag håller HELT och hållet med, trodde jag var nästan den ända som tänkte på detta!

2011-09-22 @ 21:01:45

Kommentera inlägget här:

Ditt namn? Hoppar du över denna är du en mes:
Kom ihåg mig?

E-postadress(bara jag som ser): (publiceras ej)

Har du en blogg du vill att jag ska checka?:

Tanke:

Trackback
RSS 2.0