Yesterday

Sitter ensam i huset och kör Deadmau5 från spotify på högsta volym. Soft.
Igår var jag Sara och Sanja i Nacka Forum och sket i plugg. Vi satt på Barista ett tag, jag med en latte i handen och sanja med en mango nånting från naked juice bar, haha ;) Vi snackade om en dum grej jag hörde på bussen. Just då berättade jag det bara för att vi inte hade något att snacka om, det var lite appråpå ingenting...
Jag satt på bussen några timmar innan och hörde några barn förhöra varandra om nåt. Typ två tolvåriga killar.
"Shit va provet kommer bli svårt..."
"A, men fortsätt nu!"
"Okej. Vad ska man göra om det brinner i en byggnad och det är någon som inte kan komma ut? Låter det vara eller springer in?"
"Låter det vara"
"Rätt. Om man springer in kan man utsätta sig själv för fara."
Och jag satt där och undrade vad det var för något de plugagde till.
Tänk dig att du står utanför ditt egna hus där det brinner, och duvet att ditt sykon/förälder sitter inlåst någonstans och kan inte ta sig ut. Om du vet att det är en chans att du får ut personen, står du då och tänker "nämen vadå, jag vill inte skada mig själv"? Vem tänker så? Vid det tillfället tror jag att man skiter i den regeln elelr vad det nu är för något. Vem fan kom på det?
Vi hade en riktigt lång disskusion där på Barista den fredagen.
Köpte en tröja från Bik Bok då okcså:
Pallar inte vrida. haha
149 :-
//Linda
2011-03-12 @ 15:58:16 Permalink


Kommentarer
Postat av: Anonym

För att röken säkert är giftig och man dör om man andas och det kan vara jättevarmt där inne kanske:)

Puss!

2011-04-26 @ 00:40:35

Kommentera inlägget här:

Ditt namn? Hoppar du över denna är du en mes:
Kom ihåg mig?

E-postadress(bara jag som ser): (publiceras ej)

Har du en blogg du vill att jag ska checka?:

Tanke:

Trackback
RSS 2.0