Gyllene måsen! Fast nä

Usch usch, har inte gjort ett inlägg på tre dagar!
Såg en sjukt äcklig film på hemkunskapen idag, varifrån köttet vi äter kommer ifrån. Alltså från djur till hamburgare. Fyfan jag spyr..
Det här såg vi:
Kycklingar som ramlade runt på ett rullband och blev märkta i huvudet av nån pistol, och sedan instängda i ett mörkt rum fullproppat med andra kycklingar tills de blev kastade i en skottkärra och slaktade nånstans. De va en liten 2årig pojke som hade dött pga att han ätit en hamburgare med något farligt i som kommer från kor för att de tvingas äta majs istället för gräs. Och sen typ grisar som blir shasade in på en "slaktplatta" och helt plötsligt kommer en vägg som slänger in dom in i en annan vägg och trycker ihop dom tills dom dör. Och grisar som blir skurna i strupen och förblöder tills de dör.
Smarrigt värre. Typ aldrig mer.
Och sen skulle emma också vara tvungen att visa en film jag hade hört talas om som gjorde det ännu jobbigare. Pälsdjur som tvättbjörnar och minkar som de slår i marken tills de nästan är helt döda, och sedan tar dom i svansen och gör ett jack vid bakbenen och drar av pälsen(alltså fortfarande levande!) Varför kan de åtminstonde inte avliva dem först?!
Tänker inte lägga upp några bilder på detdär sista, men för er som är intresserade, sök på "dra av pälsen på tvättbjörnar" på google???? där finns några mysiga bilder.
Från och med nu äter jag seriöst bara ekologiskt kött i framtiden.
Gissa vad som fick min annars så gråoranga halsduk att lysa såhär idag..


Vårsol!
Har inte redigerat bilderna så de ser jättetråkiga ut men ska snart iväg o träna!
Ciao
//Linda
2011-03-17 @ 18:35:37 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn? Hoppar du över denna är du en mes:
Kom ihåg mig?

E-postadress(bara jag som ser): (publiceras ej)

Har du en blogg du vill att jag ska checka?:

Tanke:

Trackback
RSS 2.0