Storm

Snökaoset i fredags... hjälp. Jag lyckades ta mig till skolan. Dagen gick långsamt och bara hälften var där. Sen åkte jag till forum och köpte hårfärg, en mörk med lite rött i. Nästa gång blir det nog rött igen! efter det skulle jag åka hem, och jag visste att bussarna hade börjat gå men att de kom oregelbundet. Så jag satte mig på en snöig bänk i minusgraderna och blåsten och väntade på bussen. Ingen kom. Redan efter en kvart var det helt olidligt, och jag var stelfrusen. Jag väntade i ganska precis en timme innan jag reste mig och stapplade iväg till en annan busshållplats för att ta en annan buss, en omvägsbuss. Den väntade jag på i 10 minuter, och sen fick jag underbar värme i fem minuter innan  det var dags att vänta på en annan buss som går hem till mig. Efter 20 minuter fick jag nog när inte heller denna buss kom, så jag ringde pappa som jag visste var någonstans i krokarna och han kom och hämtade mig med sin taxi. Tur det, annars hade jag säkert frusit ihjäl eller försökt åka med någon främlig påväg mot älta.
Denna lilla händelse var den mest underbaraste en och en halv timmen i mitt liv tror jag. ska berätta mer om fredagkvällen nån annan gång, inlägget blev så långt ;)
Just nu är jag osocial, för vi har gäster hemma hos oss, för vi firar pappa och farfar. Ett kort jag ritade:
Wolley i mitten.

Nu ska jag äta tårta och lägga på mig litefastne för jag tänker inte så som alla andra gör.
/Linda
2011-02-12 @ 21:14:02 Drawings Permalink


Kommentarer
Postat av: Anonym

Wasn't* ;) på bilden asso!:)

puss!^^

2011-04-25 @ 23:25:45

Kommentera inlägget här:

Ditt namn? Hoppar du över denna är du en mes:
Kom ihåg mig?

E-postadress(bara jag som ser): (publiceras ej)

Har du en blogg du vill att jag ska checka?:

Tanke:

Trackback
RSS 2.0